"אבא, למה רק אחרי הדגים?"

עפר גדנקן 2 Comment on "אבא, למה רק אחרי הדגים?"

אצל משפחת פ' מבני ברק השאלה הזו חוזרת על עצמה מדי סעודת שבת. אחרי שכבר נהנו מכמה לגימות של תירוש המוכר והאהוב, מגיעות הבקשות לסיבוב נוסף של טעם השבת. "אנחנו מסבירים לילדים שיקבלו תירוש פעם נוספת רק אחרי הדגים, וכך מעודדים אותם לסיים את האוכל".

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מדי סעודת שבת הסיפור חוזר על עצמו. לאחר הקידוש, ילדי משפחת פ' כבר מושיטים את הכוסיות הקטנות כדי שימזגו לתוכן את התירוש המוכר והאהוב. הם מסיימים ללגום את תכולת הכוסיות ומיד מבקשים עוד. הגביע, שבינתיים מספיק להיגמר, נמזג בשנית והילדים מרוצים מהסיבוב השני של טעם השבת המוכר. לאחר נטילת ידיים, הבן הקטן מושיט שוב את הכוסית כדי לקבל עוד כמה לגימות של תירוש ואחריו כל הילדים מבקשים גם. "אחרי הדגים", עונה האב והילדים לא מבינים למה רק אז יוכלו שוב לטעום מהטעם שעבורם הוא חלק בלתי נפרד מהשבת.

"אנחנו מסבירים לילדים שיקבלו תירוש פעם נוספת רק אחרי הדגים, וכך מעודדים אותם לסיים את האוכל", אומרים ההורים. "אצלנו גם נוהגים לשתות משהו בין הדגים לבשר, וכך יוצא טוב שהם גם מסיימים את האוכל וגם לוגמים משהו בין המנות. כולם מצייתים כדי לזכות בכוסית נוספת של תירוש. עבורם זה ממש 'טעם השבת', הם מחכים מתחילת השבת למזיגה של הגביע לקידוש. הם יודעים שלאחר מכן ימזגו להם את התירוש של יקבי כרמל שהם כה אוהבים".

סיפורים רבים מגיעים ליקבי כרמל על משפחות שעבורן תירוש המקורי של היקב הינו חלק בלתי נפרד מטעם השבת. לכל משפחה חוויה משלה, אך מה שמאחד משפחות רבות בישראל הוא הקידוש על תירוש המקורי שמעלה זיכרונות נוסטלגיים מרגשים משולחן השבת, לצד טעמים עכשוויים בדיוק כמו שאוהבים.

תירוש המקורי של יקבי כרמל הינו התירוש האהוב בישראל. הוא מציע חוויית טעם ייחודית בצורות שונות – תירוש אדום, לבן, רוזה, מבעבע אדום ומבעבע לבן, וכל אחת מהן מותירה טעם ייחודי וקסום של שבת. תירוש כרמל המקורי עשוי מ-100% ענבים מזנים שנבחרו בקפידה ועוברים תהליך מסורתי שמעניק לתירוש את טעמו המיוחד ואיכותו הבלתי מתפשרת. עכשיו, בשבתות הקיץ, הגשה של תירוש בטמפרטורה צוננת מעניקה ממד נוסף של ריענון מפנק בכל לגימה.

תירוש כרמל הינו בכשרות בד"ץ מהדרין בראשות הגר"א רובין שליט"א



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    למה צריך לעודד ילדים לגמור את האוכל????
    הרופא ילדים שלנו מאוד נגד, הסיסמה שלו היא ש"במקום שיש אוכל לא מתים מרעב"
    (למעט חריגים ממש עם בעיה ל"ע)

  2. 1

    לבדוק כל בקבוק של כרמל שאינו של פיניציה, מפעל זכוכית המחלל שבת להכעיס,